مبانی نظری فراشناخت میل به دانستن و تلاش برای دانستن و فهمیدن از ویژگی های جدایی ناپذیر وجود آدمی است. از این رو، ذهن انسان همواره درگیر انبوهی از پرسش ها بوده است. در این میان، این پرسش اساسی که فرد درباره دانستن چه می داند، و چگونه و تا چه حد می داند جایگاه خاص خود را داشته است. پرسش هایی از این گونه ما را به سمت مفهومی هدایت می کند که امروزه در روان شناسی یادگیری، فراشناخت نامیده می شود. اصطلاح فراشناخت را اولین بار فلاول در سال 1976 مورد استفاده قرار داد تا با آن دانش شخص را در مورد فرآیندها و تولیدات شناختی یا هر چیز مربوط به آن توصیف کند. از فراشناخت تعاریف گوناگونی ارائه شده است: آگاهی شخص از فرآیندها و راهبردهای شناختی(مسترز ، 1981؛ به نقل از فلاول، 1985)؛ تفکر دربارۀ تفکر(براون، 1984؛ به نقل از گلاور و برونینگ ، 1990)؛ دانش و کنترلی که در مورد تفکر و فعالیت های یادگیری اعمال می شود(کراس و پاریس ، 1988)؛ دانش درباره ی دانستن(میلر،2002؛ به نقل از عطارخامه، 1388) و دانش فرد دربارۀ چگونگی یادگیری خودش (اسلاوین،2006؛ به نقل از سیف، 1386). فراشناخت کلیدی است برای توانایی شناختی، که به افراد اجازه می دهد تا افکارشان را کنترل و بازسازی کنند و نقش اساسی در یادگیری ایفا می کند(گاس و ویلی، 2007؛ به نقل از عطارخامه، 1388).
تعداد مشاهده: 774 مشاهده
کد فایل:20708
انتشار در:۱۴۰۳/۱/۱۲
حجم فایل ها:2672 + 83.8 کیلوبایت
قابلیت ویرایش: دارد
تعداد صفحات: 29
فرمت فایل: ورد قابل ویرایش
پروتکل خانواده درمانی بوئن در قالب 8 جلسه ورد قابل ویرایش
قیمت : 30,000 تومان
توضیحات بیشتر دریافت فایل
پروتکل گشتالت درمانی
قیمت : 50,000 تومان
پروتکل درمان وجودی یا وجود گرایی(اگزیستانسیال)
نمونه اجراشده مصاحبه بالینی با نوجوان
مبانی نظری و پژوهشی (ادبیات تحقیق ) آزمون لکه های جوهر رورشاخ
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال شخصیت اسکیزوفرنی
مبانی نظری و پژوهشی(ادبیات تحقیق) خود پنداره
مبانی نظری و پژوهشی (ادبیات تحقیق ) عزت نفس
مبانی نظری و پژوهشی (ادبیات تحقیق ) خلاقیت
پروتکل درمان فردی اضطراب به روش اکت
مبانی نظری و پژوهشی (ادبیات تحقیق) وندالیسم
مبانی نظری و پژوهشی (ادبیات تحقیق ) سبک های دلبستگی